המלצות לשבועות

המלצות כלליות:

  1. אכלו פרוסת לחם עם גבינה לפני היציאה מהבית, על מנת שלא תגיעו רעבים לארוע החג.
  2. השתדלו להימנע מאכילת גבינות שמנות (בגבינה שמנה ממוצעת כ 300 קלוריות ל100 גר’) המלוות בלחם וחמאה.
  3. וותרו על רטבים שמנים של שמנת המוספים בד”כ לבלינצ’ס, לפשטידות ולסלטים.
  4. וותרו על קצפת, מוס ושוקולד.
  5. הרבו בשתיית מים, גם במהלך ארוחת החג.
  6. בכל ארוח, כדאי לדאוג גם לתחליפים דיאטטיים: פשטידות על בסיס גבינות רזות,עוגות גבינה 5% , גבינות פטה ובולגרית 5%.
  7. במקום פרוסת פשטידה רגילה ניתן לאכול 2 פרוסות פשטידה דיאטטית.

הצעה לתפריט

במשך היום:

1 גביע קוטג’ או גבינה לבנה דלה (3% שומן)

3 פרוסות לחם קל

ירקות, ללא הגבלה (אדומים וירוקים)

1 מנת פרי (תפו”ע או אגס או 3 שסק או ספל קוביות אבטיח או מלון)

ארוחה חגיגית:

סלט ירקות וירקות חתוכים ללא הגבלה (ניתן להוסיף 2 כפות תוספת של רוטב דיאטטי או 1 כף שמן)

1 פרוסה מפשטידה עשירה או 2 פרוסות מפשטידה דיאטטית.

5 כיסונים ממולאים בגבינה ( הסתפקו בתוספת של יוגורט ) או פרוסת עוגת גבינה ( וותרו על הקצפת, השוקולד והאגוזים )

2-1 בלינצ’ס ממולאים בגבינה ( מתוק / מלוח ) או תפו”א או פטריות.

1 כוסית יין